Reknihy a Freshlabels spojují síly pro udržitelnou knižní distribuci

Freshlabels meets Reknihy

Freshlabels, 10. 1. 2024
Další článek

Naše obchody se stávají partnerskými místy udržitelného knihkupectví Reknihy. Od ledna 2024 budou fungují pražské prodejny Freshlabels fungovat jako klíčová místa pro zákazníky společnosti Reknihy, nabízející možnost výdeje i příjmu knih.

Partnerská místa Reknih na pobočkách Freshlabels představují inovativní krok směrem k udržitelnější a efektivnější knižní distribuci. Tato strategie eliminuje potřebu otevírání nových poboček Reknih a současně minimalizuje dopady dopravy knih díky efektivním hromadným závozům. Tím se snižují emise skleníkových plynů a podporuje se environmentální odpovědnost.

Objednávky na partnerská místa přináší výhodu sdíleného odesílání, čímž Reknihy šetří dopravní zátěž. Reknihy obvykle expedují jeden sdílený balík za 2 až 3 dny, ale ve vánoční sezóně se závozy plnily i každý den. Zároveň s tím dochází k efektivní eliminaci obalového materiálu, jelikož není nutné balit každou objednávku zvlášť –⁠ na partnerských místech se knihy vydávají bezobalově. A v neposlední řadě plynou výhody z partnerských míst i pro čtenáře, pro které je tato varianta cenově výhodnější. Doprava na partnerské místo vyjde totiž na 29 Kč, ostatní možnosti dopravy skrze Zásilkovnu, Balíkovnu či na adresu představují náklad ve výši 59 Kč až 89 Kč.

Partnerská místa jsou pro nás logisticky i businessově výhodným modelem. Spolupráce s Freshlabels umožní našim zákazníkům snadné podání knih i výdej objednávek přímo v centru Prahy a zároveň podporuje udržitelnost a minimalizaci ekologického dopadu,“ uvedl Tadeáš Kula, zakladatel Reknih. 

Reknihy si svá partnerská místa vybírají především z hlediska společných hodnot. Portfolio Freshlabels zahrnuje více než 45 udržitelných značek, vybraných na základě společných hodnot a závazku k udržitelnosti. Freshlabels také aktivně sleduje udržitelnost své nabídky prostřednictvím víceúrovňového dotazníku, který byl vyvinut ve spolupráci s předními udržitelnými značkami jako Patagonia či Fjällräven. Tento transparentní systém umožňuje společnosti hodnotit značky na základě přísných kritérií, což poskytuje zákazníkům garanci udržitelnosti, a zvyšuje tak jejich důvěru. Od února 2023 začali navíc balit až 90 % svých zásilek do opakovaně použitelných obalů.

„Kamenné prodejny hrají ve Freshlabels klíčovou roli. Jejich rozvoj je pro nás stejně důležitý jako rozvoj elektronického obchodu. Zvýšení počtu návštěvníků našich kamenných prodejen je jedna z možností, jak zvýšit jejich potenciál z pohledu obchodního i z pohledu budování značky. Spojení se společností Reknihy nám umožní obojí, a to primárně díky společným hodnotám,“ říká o spolupráci CEO Freshlabels Ladislav Žižka.

Od prvního otevření partnerských míst v roce 2021 již přes spřátelené pobočky vydalo 4294 objednávek pro 3758 zákazníků a předalo jim 9420 knih, tisíce nechtěných knih pak skrze ně bylo odesláno. 

Mezi další partnerská místa patří například knihkupectví Luxor v Olomouci a Českých Budějovicích, brněnský BEZz obchod, prodejna e-shopu OdKarla.cz v Hradci Králové a do konce ledna tohoto roku také pobočky Bagind, které Reknihy nahradí novými partnery. Dlouhodobým cílem Reknih je neustále síť partnerských míst po celé České republice rozšiřovat. Touto expanzí chtějí vytvořit ještě dostupnější, výhodnější a udržitelnější možnosti podání a výdeje knih pro své čtenáře.

Čtenáři mohou využít partnerských míst Freshlabels na pražských pobočkách v ulici Jindřišská 15 a Milady Horákové 10 již teď pro podání knížek k prodeji a od třetího týdne v lednu také pro výdej objednávek. 

Freshlabels meets Reknihy

Zprava: Veronika Kučerová (CMO, Reknihy), Khaldon Trabulsi (COO, Reknihy), Ladislav Žižka (CEO Freshlabels), Tereza Vaisová (Head of marketing, Freshlabels)
Zprava: Veronika Kučerová (CMO, Reknihy), Khaldon Trabulsi (COO, Reknihy), Ladislav Žižka (CEO Freshlabels), Tereza Vaisová (Head of marketing, Freshlabels)
Khaldon Trabulsi (COO, Reknihy) a Ladislav Žižka (CEO Freshlabels)
Khaldon Trabulsi (COO, Reknihy) a Ladislav Žižka (CEO Freshlabels)