Myšlenka za každým párem Veja

Znovunalezení tenisek

Freshlabels, 16. 10. 2024
Další článek

„Rozhodli jsme se vyrábět tenisky, protože tento produkt symbolizuje naši generaci a naši dobu. Je to také produkt, který svou výrobou, šířením a používáním krystalizuje hlavní problémy globalizace.“ spoluzakladatelé společnosti VEJA

Odmítnutí volby mezi designem a společenskou odpovědností

VEJA jsou průkopníci. Ke vzniku společnosti VEJA v roce 2004 došlo v době internetové bubliny: spousta jejich přátel pracovala buď pro začínající firmy, nebo pro firmy spojené s internetem. Toto kolektivní poblouznění virtuálním světem je postrčilo opačným směrem, směrem ke znovuobjevení „kamenného a maltového“ produktu. Vyrábět boty jiným způsobem pro ně znamenalo říct si, že všechno je třeba předělat od základu a že nic nesmí být samozřejmostí.

Navrhování jejich tenisek jim trvá déle než jiným velkým značkám. Rádi navrhují tenisky, které budou hrdě nosit i za 10 let.

Každému kroku výrobního procesu věnují důkladnou pozornost. Zpočátku nebyli designéry, ale prostě tomu věnovali čas, a tím se jimi stali.

36 modelů tenisek bylo navrženo od vzniku společnosti VEJA.

Cíl jejich návrhářského studia je jednoduchý: vytvořit tenisky, které obstojí ve zkoušce času.