Outdoor s právoplatným místem ve streetu
Welcome back to outdoors with Salomon
Před pár měsíci jsme ve Freshlabels přivítali novou značku, která si hned získala naše streetwearová i outdoorová srdce. Do naší hry vstoupil Salomon, jeden z ikonických sportovních brandů, se kterým máme společného víc, než byste si mysleli. Welcome back to outdoors.
Pojďme ale popořadě, protože Salomon má bohatou historii inovací i ikonických produktů, která ovlivnila i svět mimo sport a módu. A která nás baví a inspiruje. Salomon se zrodil ve francouzských Alpách ve městě Annecy a od roku 1947 mění budoucnost sportu a probouzí chuť měnit svět s mottem: “Hlubší spojení s přírodou a lidmi nás všechny dělá lepšími.”
Značku založil Georges Salomon, který sice vystudoval vysokou školu pedagogiky, ale chtěl se zapojit do otcova podnikání. Společně pracovali v malé dílně v Annecy a vyráběli zkosené lyžařské hrany, na které je podán patent. Georges se začal zajímat o rozvoj stále populárnějšího lyžování. A pomalu tak začal vznikat jeden z ikonických brandů tohoto sportu, který ovlivnil i další odvětví.
Do budoucnosti s lehčí botou
O mnoho let a produktů později přichází první stěžejní řada bot Adventure, kterou Salomon uvedl na trh v roce 1992. Měla obrovský úspěch a i deníky jako New York Times o ní psaly: „Výlet do budoucnosti s lehčí botou“. Ve stejném roce se stal Salomon nejúspěšnějším výrobcem pro olympijské hry v Albertville a její vybavení používaly legendy jako Edgar Grospiron.
Další “botový” milník od Salomonu přišel v roce 2001 podobě modelu XA Pro. Ten se stal průkopníkem v trailovém běhu a vyznačoval se hlavně svojí všestranností. Bota byla lehká a umožňovala rychlost. Pro brand byl rok zlomový ještě z jiného důvodu, vstoupil do světa “klasické” módy a měst a představil streetwear kolekci.
Ikonickou botou Salomonu pro poslední roky je model XT-6, poznáte ho velmi dobře, designově je velice výrazný. Model byl původně navržen pro dlouhé trailové běhy. Poté se překvapivě stal oblíbenou obuví do města a dostal svoje čestné místo ve street a urban wearu nebo třeba gorpcore subkultuře. A my naprosto chápeme proč.
Vítejte zpět na Zemi
„Posláním značky Salomon je pomáhat lidem objevit tu nejlepší verzi sebe sama prostřednictvím sportu a outdoorových zážitků. Chceme v ostatních zažehnout chuť měnit svět k lepšímu,” říká její CEO Franco Fogliato. I proto se nejen v kampaních Salomon často vrací ke kořenům a základním hodnotám, stejně jako v letošní kampaní Welcome back to Earth.
S láskou ke sportu má Salomon samozřejmě velmi blízko ke zodpovědnosti vůči planetě. Neustále posouvá svoje materiály, produkty, procesy i výrobu a dopad inovací a korků monitoruje. V roce 2020 Salomon spustil rozsáhlý program, v jehož rámci podrobně sleduje dopad produktů skrze posuzování životního cyklu (LCA) u deseti klíčových vlastností produktů. Tyto analýzy následně využívá k přehodnocení strategie pro navrhování produktů a snižovat spotřebu vody a energií a produkci emisí CO2 a odpadu.