Outdoor s právoplatným místem ve streetu

Welcome back to outdoors with Salomon

Freshlabels, 17. 3. 2024
Další článek

Před pár měsíci jsme ve Freshlabels přivítali novou značku, která si hned získala naše streetwearová i outdoorová srdce. Do naší hry vstoupil Salomon, jeden z ikonických sportovních brandů, se kterým máme společného víc, než byste si mysleli. Welcome back to outdoors.

Pojďme ale popořadě, protože Salomon má bohatou historii inovací i ikonických produktů, která ovlivnila i svět mimo sport a módu. A která nás baví a inspiruje. Salomon se zrodil ve francouzských Alpách ve městě Annecy a od roku 1947 mění budoucnost sportu a probouzí chuť měnit svět s mottem: “Hlubší spojení s přírodou a lidmi nás všechny dělá lepšími.”

Značku založil Georges Salomon, který sice vystudoval vysokou školu pedagogiky, ale chtěl se zapojit do otcova podnikání. Společně pracovali v malé dílně v Annecy a vyráběli zkosené lyžařské hrany, na které je podán patent. Georges se začal zajímat o rozvoj stále populárnějšího lyžování. A pomalu tak začal vznikat jeden z ikonických brandů tohoto sportu, který ovlivnil i další odvětví.

Do budoucnosti s lehčí botou

O mnoho let a produktů později přichází první stěžejní řada bot Adventure, kterou Salomon uvedl na trh v roce 1992. Měla obrovský úspěch a i deníky jako New York Times o ní psaly: „Výlet do budoucnosti s lehčí botou“. Ve stejném roce se stal Salomon nejúspěšnějším výrobcem pro olympijské hry v Albertville a její vybavení používaly legendy jako Edgar Grospiron. 

Další “botový” milník od Salomonu přišel v roce 2001 podobě modelu XA Pro. Ten se stal průkopníkem v trailovém běhu a vyznačoval se hlavně svojí všestranností. Bota byla lehká a umožňovala rychlost. Pro brand byl rok zlomový ještě z jiného důvodu, vstoupil do světa “klasické” módy a měst a představil streetwear kolekci.

Ikonickou botou Salomonu pro poslední roky je model XT-6, poznáte ho velmi dobře, designově je velice výrazný. Model byl původně navržen pro dlouhé trailové běhy. Poté se překvapivě stal oblíbenou obuví do města a dostal svoje čestné místo ve street a urban wearu nebo třeba gorpcore subkultuře. A my naprosto chápeme proč.

Vítejte zpět na Zemi

„Posláním značky Salomon je pomáhat lidem objevit tu nejlepší verzi sebe sama prostřednictvím sportu a outdoorových zážitků. Chceme v ostatních zažehnout chuť měnit svět k lepšímu,” říká její CEO Franco Fogliato. I proto se nejen v kampaních Salomon často vrací ke kořenům a základním hodnotám, stejně jako v letošní kampaní Welcome back to Earth. 

S láskou ke sportu má Salomon samozřejmě velmi blízko ke zodpovědnosti vůči planetě. Neustále posouvá svoje materiály, produkty, procesy i výrobu a dopad inovací a korků monitoruje. V roce 2020 Salomon spustil rozsáhlý program, v jehož rámci podrobně sleduje dopad produktů skrze posuzování životního cyklu (LCA) u deseti klíčových vlastností produktů. Tyto analýzy následně využívá k přehodnocení strategie pro navrhování produktů a snižovat spotřebu vody a energií a produkci emisí CO2 a odpadu. 

Meet Salomon